Wednesday, August 13, 2008

Tak faham, kurang faham atau tidak memahami

...SALAM...
Tak faham ...
Apa maksudnya? adakah sama dengan kurang faham atau tidak memahami? tak faham ni mungkin dia langsung tak tau atau memang tak tau langsung ...
kurang faham...
Apa maksudnya? dia ni jenis yang faham tapi kurang mengerti ...mungkin ada faktor external yang mempengaruhi ....apa ye?
Tidak memahami...
Jenis ni yang buat sakit hati, kepala dan perasaan... mana tidaknya kefahaman yang ada tidak berguna dengan berpura-pura tak faham. Kadang kala jenis ini akan menyakitkan dan menyusahkan orang lain.
Jika kita fikirkan ..mungkin pada suatu hari terjumpa insan no 3 ini iaitu tidak memahami apa akan kita lakukan...
Memahami adalah satu proses tapi juga ia perlu lahir dari perasaan .... jika kita berpura - pura faham ia akan terpancar jelas tak perlu berpura-pura. Manusia ni banyak jenis akan tetapi buat mereka yang no 3 ini, tolonglah keluar dari kepompong anda. Orang cakap lain dia pusing kot lain...Memang sakit hati ...Bila kita cakap dia cakap benda lain tak faham - faham dan kurang faham ditambah lagi dengan tidak memahami.
Apa seharusnya nak buat dengan orang sebegini ..... NAMPAKNYA TIDAK BOLEH GUNA CARA CAKAP BERLAPIS KENA JUGA CAKAP TERUS KE MUKA...
WANITA BOLEH MEMAHAMI HATI WANITA LAIN AKAN TETAPI IA JUGA BOLEH MENJADI BISA DALAM DIAM...

0 comments: